Opća historija srednjeg vijeka II

Nastavnik: dr. sc. Dženan Dautović, doc.
Saradnik: Nerman Kovačević, MA, ass.
Status predmeta: obavezan
Sati: Predavanja: 60, vježbe 45
ECTS: 8
Godina/semestar: II/IV

1. Srednjovjekovni gradovi
2. Krstaški ratovi
3. Razvitak evropskih država od XII do XV vijeka
4. Francuska u razvijenom i kasnom srednjem vijeku
5. Engleska u razvijenom i kasnom srednjem vijeku
6. Njemačka u razvijenom i kasnom srednjem vijeku
7. Kordobski halifat
8. Vizantija od XII do XV vijeka
9. Crkva u razvijenom i kasnom srednjem vijeku
10. Skandinavske zemlje u razvijenom i kasnom srednjem vijeku
11. Poljska u razvijenom i kasnom srednjem vijeku
12. Rusija u razvijenom i kasnom srednjem vijeku
13. Češka u razvijenom i kasnom srednjem vijeku
14. Ugarska u razvijenom i kasnom srednjem vijeku
15. Srednjovjekovno društvo i kultura

Osposobiti studente da:
- razumiju i znaju objasniti historijski značaj kršćanstva i islama; razumiju važnost razvoja nauke i kulture; razumiju temeljne pojmove, strukture i procese srednjovjekovne historije; da može analizirati i objasniti društvene strukture u razvijenom i kasnom srednjem vijeku;
- da usvoje osnovne historijske činjenice o tokovima društvenog, privrednog i političkog razvoja Evrope u razvijenom i kasnom srednjem vijeku, o uzrocima i posljedicama krstaških ratova; spoznaju najznačajnije datume, ličnosti i događaje srednjovjekovne historije u najvažnijim evropskim državama;
- kritički razmišljaju kroz analizu historijskih izvora;
- razvijaju intelektualne vještine u smislu primjene stečenih saznanja,
- unaprijede sposobnosti na polju pisanog i verbalnog izražavanja,

- Studenti znaju izvoditi historijska istraživanja, kako bi ispitali prošlost i sadašnjost;
- Studenti su u stanju odrediti izvore, na osnovu kojih bi se moglo odgovoriti na pitanja o određenoj temi;
- Studenti su osposobljeni da rade s izvorima: procjenjuju vrijednost tih izvora, prikupljaju podatke na osnovu tih izvora, organiziraju ih, vrše analizu i sintezu dobijenih podataka i izvode zaključke iz njih.
- Studenti su osposobljeni da pokažu i saopće drugima historijsko znanje i razumijevanje.
- Studenti interpretiraju (tumače) prošlost na osnovu historijskih izvora i razumiju šta sve može utjecati na pisanje historije; otkrivaju različita historijska gledišta na historijske događaje i određuju kontekst u kojem su ta gledišta nastala.
- Studenti znaju da se koriste različitim načinima prikazivanja historijskog vremena i hronologije.

Ocjena na ispitu zasnovana je na ukupnom broju bodova koje je student stekao ispunjavanjem predispitnih obaveza i polaganjem ispita
a) prisutnost i aktivnost na času:
prisutnost na predavanjima i vježbama: 10,
aktivnost na časovima: 10,
b) individualni/timski projekat:
individualni projekat 30, ili timski/grupni projekat: 30,
c) pismeni ispit: 50, ili
d) usmeni ispit: 50.
Ukupno mogućih bodova: 100
Dodjeljivanje ocjena na osnovu ostvarenog broja bodova:
94-100=10, 84-93=9, 74-83=8, 64-73 =7, 54-63=6; do 53=5

1. Mark Bloch, Feudalno društvo, Zagreb 2001.
2. Thomas W. Arnold, Povijest islama – historijski tokovi misije, Sarajevo 1989.
3. Henri Pirenne, Povijest Evrope od seobe naroda do XVI soljeća, Zagreb 1956.
4. Jacques le Goff, Civilizacija srednjovjekovnog zapada, Zagreb 1998.
5. Georgije Ostrogorski, Istorija Vizantije, Beograd 1969.
6. Roberto Lopez, Rođenje Europe – stoljeća V-XIV, Zagreb 1978.
7. Miroslav Brandt, Srednjovjekovno doba povijesnog razvitka, knjiga I, Zagreb 1980.
8. Filip Hiti, Istorija Arapa, Sarajevo 1967.
9. Nerkez Smailagić, Klasična kultura islama, knjiga I i II, Zagreb 1976.

Ostali predmeti iz ovog semestra

Historija jugoistočne Evrope srednjeg vijeka II II Historija srednjovjekovne bosanske države II Pomoćne historijske nauke II Historija religija II